E-posta
Şifre
Şifremi Unuttum
Yeni Üyelik



TOPLUMSAL ÖNCELİKLERİM

TURAN DURSUN

 

TANIMLAMA VE TEMEL AMAÇLAR

1- Turan Dursun Sitesi aydın ve cesur insan Turan Dursun anısına oluşturulmuş bağımsız bir internet sitesidir. Sitemiz, ateizm, deizm, panteizm, panenteizm ve agnostizm gibi din karşıtı felsefeleri benimsemiş olan bireyleri bir araya getirerek, bireysel-toplumsal gelişime katkıda bulunma ve ortak amaçlar doğrultusunda dayanışma amacı güder.

2- Turan Dursun sitesi 1.maddede sınırları çizilen amacın dışında faaliyet göstermez, herhangi bir siyasal partinin, derneğin veya kuruluşun uzantısı olamaz. Tanımlanan amaçlar doğrultusunda sivil toplum kurumlarıyla ortak hareket edebilir kampanya açabilir veya bu amaca yönelik oluşumlarda yer alabilir.

a) Ateist ve diğer din karşıtı felsefede olan bireyler toplumumuzda yakın bir döneme kadar bu ortaklıkları temelinde bir araya pek gelemediler. Genellikle ayrı kaldılar. İnternet ortamının yarattığı olanaklar sayesinde bu durum son yıllarda ortadan kalkmaktadır. Artık ateistler ve diğer din karşıtı felsefede olanlar en azından internet ortamında bir araya gelip seslerini duyurmaya başladılar. Bu oluşum, gelişimini sürdürmelidir. Bu açıdan sitemiz, gelecekte bir sivil toplum kuruluşuna dönüşmeyi, en azından böyle bir kuruluşun temellerine önemli katkıları olan bireylerin yetiştiği yer olabilmeyi kendisine hedef belirlemiştir.

b) Bu ülkede her ateist veya her dinsiz kendisini olduğu gibi rahatça ifade edebilmelidir. Bunun için ateistler ve dinsizler üstündeki toplumsal baskı ortadan kalkmalıdır. Bu ülkedeki herkes dolaylı veya dolaysız yoldan baskı ile Müslüman yapılmaya çalışılmamalıdır. Din olgusunun saygı sınırları içinde eleştirilmesi, ifade özgürlüğü sınırları içinde kabul edilebilmelidir. Laik devlet olmanın gereği olarak; Devlet bütçesinden din işlerine pay ayrılmamalı, din işleri özel kuruluşlarca Devlet denetiminde faaliyet gösterir mahiyette yeniden yapılandırılmalıdır.

c) Zihinleri din tabusundan kurtarmaya çalışmak, toplumumuzun gelişimi açısından büyük önem taşımaktadır. Yüzyıllardan beri gerek bizim toplumumuzda, gerekse İslam`ın yaygın olduğu diğer toplumlarda İslam dinini eleştirmek hatta irdelemek, hukuksal suç, en basitinden ahlaksal suç olagelmiştir. Avrupa toplumları da orta çağ döneminde bunu en ağır şekliyle yaşamıştır. Ancak rönesans ve reform döneminden itibaren Avrupa toplumları bu tabuyu kırmış ve gelişimlerinin önünü açabilmiş, böylece gerek bilim gerekse de hukuk ve demokrasi alanında büyük atılımlar başarabilmişlerdir.

d) Toplumun önemli bir kesiminin kutsal kabul ettiği dinsel değerleri eleştirmek, hakaret etmek demek değildir. Dinlere ve kutsal kabul edilen değerlere yapılan eleştirilerin hakaret olarak algılanması da, muhafazakar- dindar çevrelerde sık gözlenen bir tepkidir. Eleştirilerimizin anayasal dayanağı ifade özgürlüğüdür. Uluslararası alanda ise İnsan Hakları Beyannamesi`dir.

e) Dünyaya bakış açımız; dinlerin, dinlerin tasvir ettiği tanrının, cennet-cehennem, melek-şeytan, cin, peygamberlik gibi usdışı kavramların akla dayalı reddinden öte yaşamın gerçekliğini temel alan hümanist anlayışı savunmaktır. Uygarlığın geliştirilmesi ve insanlığın mutluluğu için barışın ve demokrasinin, adaletin, hak ve fırsat eşitliğinin sağlanması, tabiatın korunması, bilimsel ve sanatsal yaratıcı etkinlikler, insanlararası dostlukların gelişmesi, kısacası sadece ve sadece dünyevi amaçlı etkinliklerle mümkündür diye düşünüyoruz. Böylece bizler sadece dinlere, sadece "bir şeylere" karşı çıkmanın ötesinde de kendimizi tanımlamakta, kendi pozitif değerlerimizi ortaya koymaktayız. Ateistler ve dinsizler, sadece "bir şeylere" karşı çıkan, sadece muhalefet eden insanlar değildir.

f) Yaşamın anlamının ne olduğu ve ölüm gerçeğinin içimizde yarattığı kaygıların çözümü sadece bireylerin iç dünyalarında ele alınabilecek öznel konulardır. Dinler, bu sorulara yanıt verdiklerini iddia etseler de bizce bunlar doğru değildir. Bu soruların ve kaygıların yanıtları ve çözümleri ne bir dinde, ne bir ideolojik, felsefi veya ahlaki öğretide ne de bilimde bulunabilir. Bunlar bireysel, öznel hayatın parçalarıdır. "Ne ararsan kendinde ara, Kudüs`te, Mekke`de, Kabe`de değil" atasözü de bu düşüncemizi ifade eder.

g) Sitemiz, aydın insan Turan Dursun anısına kurulmuş olmakla birlikte sadece Turan Dursun`un makalelerini kendisine sınır edinmiş değildir. Ayrıca onu tüm görüşleriyle doğru kabul eden, tabulaştıran, tarikatvari bir yapılanma da değildir. Eğer böyle olsaydık, dinlerde eleştirdiğimiz noktaları kendimizde de yaratmış olurduk. Biz bunun yerine bilimsel-akılcı perspektif ile Turan Dursun`a bakmakta, bunun sonucunda onun doğrularını çoğunlukta, hatalarını ise azınlıkta görmekteyiz. En önemlisi ise dinlerden özgürleşmenin insanlığı daha güzel yerlere getireceği düşüncesinde onunla aynı paydadayız.

3- Turan Dursun sitesi demokrasiden, insan hak ve özgürlüklerinden, barıştan yana taraftır.

4- Turan Dursun Sitesi, ırkçılık içermediği ve şiddete teşvik etmediği sürece, siteyi yasalar karşısında zor durumda bırakmayacak nitelikteki her türlü düşüncenin ifade edilebilmesinden yanadır.

 

 

Kaynakça / Turan Dursun Bilgisunar (İnternet) Sayfası

 

  

Bu yazı "1.447" defa okundu.

Yorum Yaz  Arkadaşına Gönder  Sayfayı Yazdır Facebook'e kaydet! Google'a kaydet! MSN'e kaydet! Yahoo'ya kaydet! Add Post to del.icio.us Bookmark Post in Technorati Furl this Post! Spurl'e kaydet! http://reddit.com/submit?url=%url%&title=%title% Wong'e kaydet!
Yorumlar
Bu yazıya henüz yorum yazılmadı.İlk yazan siz olun.
Bu Alandaki Diğer Başlıklar
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE DERNEĞİ
YENİDEN ANADOLU VE RUMELİ MÜDAFAA-İ HUKUK DERGİSİ
TÜRKİYE GENÇLİK BİRLİĞİ
TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ
TELEVİZYONLAR
SANAL GAZETELER
DİL DERNEĞİ
CUMHURİYET HALK PARTİSİ
CUMHURİYET GAZETESİ
AYDINLIK DERGİSİ / GAZETESİ
VATAN PARTİSİ



Copyright © 2018 yadigardundar.com

Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.

  

teknoloji